Financiële administraties

Aanleveren administratie

U kunt uw gegevens in een doos (lees schoenendoos principe) of een grote enveloppe stoppen en het ons brengen of opsturen, dit is voor ons veel werk waardoor de factuur u onaangenaam zal verrassen in de hoogte daarvan.

U kunt de factuur beïnvloeden door zelf zorg te dragen voor een overzichtelijke aanlevering van uw administratie.

Een aantal tips voor een goede aanlevering zijn:
  • Een ordner met daarin verschillende tabbladen voor verschillende onderdelen;
  • Bankafschriften gesorteerd op datum en nummer;
  • Betaalde en niet betaalde inkoopfacturen;
  • Betaalde en niet betaalde verkoopfacturen;
  • Bonnetjes van contante inkopen en/of verkopen.

Let erop dat bij een contante betaling van de brandstof de omzetbelasting niet meer aftrekbaar is. Beter kunt u de pinpas/creditcard gebruiken of een tankpas nemen waarna u een factuur ontvangt en zo de omzetbelasting wel aftrekbaar is.

Voor ons is het van belang dat achter het kasblad/bankafschrift alle benodigde gegevens zitten zoals inkoop- en verkoopfacturen en/of pin-/chipbetalingen waar ook zowel de pinbon als de originele bon van aanwezig is.

Indien u nog vragen heeft die u nog niet gesteld heeft of waarop u nog geen antwoord heeft gehad doe de vragen dan achter een apart tabblad en geeft ons dat dan aan. Wij zullen u daar dan een antwoord op geven.

Uw administratie kan, afhankelijk van de grootte van uw administratie en/of uw aangifte termijn voor de omzetbelasting) per maand, kwartaal of per jaar gevoerd worden.

Na het invoeren van uw administratie ontvangt u van ons een kolommenbalans winst en verliesrekening en de daarbij behorende aangifte omzetbelasting

Wij leggen vast in ons dossier de volgende gegevens:
  • Verwerkingsverslagen van dagboeken, grootboek en subadministraties;
  • De opmaak van een tussentijdse balans en winst- en verliesrekening;
  • De aangifte omzetbelasting.

Invoer zelfstandige

Indien u zelf administratief onderlegd bent en over een goede computer beschikt kunnen wij u adviseren om zelf uw administratie in te voeren, natuurlijk met onze begeleiding.

Wij adviseren dan om het programma Snelstart aan te schaffen, dit kan uiteraard via ons kantoor, wij zorgen voor een compleet rekeningschema en het aanmaken van uw administratie in Snelstart.

Hierna installeren wij het programma op uw computer, waarna u uitleg krijgt hoe u moet boeken in kas, bank, giro, inkoop, verkoop.

Per periode worden uw gegevens dan gecontroleerd en eventueel verbeterd, waarna wij weer met u overleg plegen over de wijzigingen die wij hebben aangebracht in uw administratie en waarom wij deze wijziging hebben toegepast.

Na de controle wordt uw administratie dan vastgelegd met boekingsverslagen gekoppeld aan een kolommenbalans. Tevens verzorgen wij dan de aangifte omzetbelasting per maand, kwartaal of per jaar.